Na czym polegają kampanie e-mail?
5 października, 2022W dzisiejszych czasach walka o klienta toczy się w internecie. Nic dziwnego, że firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych rozwiązań, dzięki którym potencjalny nabywca dowie się o ich ofercie. Jednym z kanałów dotarcia do internautów jest oczywiście skrzynka mailowa, którą posiada praktycznie każdy. Czy newslettery i oferty mailowe to dobry sposób na przyciągnięcie klienta? W jaki sposób się to odbywa? Odpowiedzi na te pytana znajdują się w niniejszym artykule.
Charakterystyka kampanii e-mail
Czym dokładnie jest kampania e-mail, nazywana inaczej email marketingiem? To nic innego jak wysyłanie masowych wiadomości e-mail do osób z bazy danych, w celach ogólnie komercyjnych. Zazwyczaj są one wykorzystywane w celu dotarcia do potencjalnych klientów lub potencjalnych klientów o określonych intencjach wyszukiwania. Ta bezpośredniość stanowi także największą zaletę maili, albowiem trafiają one do odbiorców o określonych zainteresowaniach, którzy z wyższym prawdopodobieństwem zakupią produkt.
Spersonalizowane oferty trafiają do określonego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ofertą przedsiębiorstwa. Jednak aby tak się stało, aby zgromadzić taką bazę recipientów, którą interesuje to, co przedsiębiorstwo ma do zainteresowania, potrzebna jest szeroka siatka kontaktów i dużo pracy. Naprzeciw takiemu zadaniu wychodzą zewnętrzne firmy, które mają już taką bazę gotową. Jedną z takich firm jest Target Media, która gwarantuje skuteczne przeprowadzenie kampanii e-mail.
Zalety kampanii e-mail
Oprócz wspomnianego już dotarcia do zainteresowanego odbiorcy, tego typu kampanie posiadają także inne zalety. Są to między innymi: budowanie pozytywnej świadomości marki wśród odbiorców przy jednoczesnym wzmocnieniu pozycji promowanego produktu na rynku, wzrost bezpośredniego zainteresowania ofertą sprzedażową, a także tworzenie wartościowych relacji biznesowych czy pozyskiwanie nowych klientów. Nie bez powodu uważa się, że kampania mailowa to jeden z najskuteczniejszych kanałów sprzedaży: ponad 90% internautów jest zapisanych do newsletterów.
Jak przeprowadzić skuteczną kampanię?
Samo wysłanie maila to jednak nie wszystko. Powinien być on na tyle spersonalizowany, by odpowiedzieć na potrzeby klienta. W innym przypadku może i otrzyma on wiadomość, ale z pewnością nie będzie na tyle zainteresowany, by ją przeczytać. Kampania mailowa będzie miała wtedy taki sam skutek, jak gdyby klient zobaczył przypadkową reklamę na billboardzie.